• training health

    Träning och hälsa

    Träning och hälsa hör ihop på flera sätt, skulle man bara röra sig aktivt 30 minuter om dagen så skulle man både se och känna effekterna av detta. Kroppen mår bra av rörelse och i kombination med vad vi stoppar i oss så kan det bli riktigt bra för våra kroppar. Träning Det sägs i »more

  • springande kvinna

    Var i bra form när du ska skaffa barn

    Den som går i tankar om att skaffa barn bör fundera över sin nuvarande form. De som lever ett sunt och hälsosamt liv har betydligt bättre chanser att bli gravida, och det stundande föräldraskapet gräver även extra depåer av energi för att ha den ork som krävs. Att vara i god fysisk form ger den »more

  • young-woman-swimming-in-pool

    Börja röra på dig

    Har du kommit på iden att du ska börja röra på dig, men vet inte riktigt hur du ska börja. Det är som bekant lätt att tänka att man ska börja med saker, men desto svårare att genomföra. Det är många olika faktorer som spelar in på hur du ska kunna tänkas börja röra på »more

  • cycling to work_311396810

    Lätt vardagsträning

    Det är otroligt vilken stor skillnad lite vardagsmotion kan göra. Det kanske inte är ett idealt sätt för dem som vill gå ned i vikt, men det kan vara skillnaden mellan att gå upp 2-5 kilo mer år eller inte. Cykla Sätt igång och cykla till affären eller jobbet. Ta en söndagstur med cykeln på »more

  • gym at home workout training_343617365

    Redskap att ha i hemmet

    För den som inte har råd, tid eller kan ta sig till gymmet är det så klart möjligt att träna genom hela kroppen direkt i hemmet. För att få den bästa träningen behöver man lite olika redskap. Här är våra rekommendationer på det som borde finnas hemma. Skivstång Detta kan köpas som hela paket med »more

  • Kom igång med fria vikter

    Att träna med fria vikter är ett utmärkt sätt att komma i form och har flertalet fördelar mot att träna med maskiner eller sin egna kroppsvikt. Typ av vikt Den kanske vanligaste fria vikten att träna med är troligtvis hantlar som finns i alla välutrustade gym. Då de dessutom är så pass små och behändiga »more

  • beach_volley_289741466

    Roliga sätt att träna under sommaren

    Sommaren öppnar upp för fler träningsmöjligheter och allt fler vistas utomhus och tar tillfället i akt att aktivera sig. Eftersom vädret tillåter oss att vara ute mer, så är det lättare att ta sig för något när marken är bar och solen lockar. Löpningen blir enklare, promenaderna blir fler och längre och cykeln åker fram. »more

  • Tydliga mål och motivation- viktiga träningsredskap

    Vi är väl många som tycker att vi mår bättre av att träna. Lika många är vi nog också som är bekväma och lätt tappar motivationen. Det kan vara svårt att komma ihåg den där känslan du får efter träningen när den mjuka och sköna TV-soffan verkar så mycket mer inbjudande än en löptur i »more

  • Barnvagnsträning – Allt mer vanligt

    Måste den som är föräldraledig inse att det inte går att genomföra träning? Inte alls. Ett alternativ är barnvagnsträning som blivit en träningsform som vuxit starkt på några år. Flera gym och föreningar med fokus på träning har även börjat erbjuda denna träningsform i grupp. Passet kombinerar styrka, kondition och smidighet och övningarna är anpassade »more

  • Löpskor-ett måste för både löpare och vardagsmotionärer

    Alla som motionerar regelbundet, vare sig det är fråga om vardagsmotion som lite snabbare barnvagnspromenader, powerwalking eller löpning, behöver se över sina skor. Löpskor gör att det blir mindre förslitning på fötter, knän och rygg. I Team Sportias skadehandbok står det mesta som man behöver veta om löpning och skador. Belastningen på fötterna och benen »more